Menu

Maak je klaar voor de wissel!
Plan hier uw afspraak
Bridgestone Gold

Spoorverbreders / Spacers

Spacers

Spoorverbreders, ook wel spacers genoemd, zijn om meerdere redenen aan te bevelen: Betere 'looks', verbeterd weggedrag en/of noodzaak bij aanschaf van andere wielen.
Wielen die de wielkast van uw auto opvullen, zowel in de hoogte als in de breedte, dat staat goed. Na montage van verlagingsveren of verstelbare veerpoten waarmee de auto is verlaagd zal het gat tussen wielen en carrosserie verdwijnen. De overgebleven ruimte in de breedte naar de spatbordranden verdwijnt vervolgens met spoorverbreders.
De in vele diktematen verkrijgbare spoorverbreders worden geplaatst tussen de naaf van de velg en de velg, waardoor het wiel naar buiten komt.

 

Behalve het fraaiere uiterlijk van uw auto wordt het weggedrag sterk verbetert, u verbreed immers met spoorverbreders het spoor Daarnaast kunnen spoorverbreders noodzakelijk worden wanneer een door u uitgezochte velg te weinig ruimte aan de binnenkant overlaat voor remschijven en remklauwen waardoor het wiel niet vrij kan draaien. Dan geeft de spoorverbreder dus meer ruimte, reden waarom spoorverbreders ook wel spacers genoemd worden. Redenen genoeg dus voor de bescheiden investering in spoorverbreders ofwel spacers voor uw auto.

Spoorverbreders van TMP leverbaar
in onderstaande uitvoeringen:
  


systeem 2


Spoorverbreders met dubbele centrering. De spoorverbreder wordt met langere
wielbouten resp. kartelbouten vastgezet.
Deze dient u extra bij uw order mee te bestellen.
Let hierbij op de dikte van de draad, lengte en of de kop conisch of bolconisch is.

 

 

systeem 2D


Deze spoorverbreders zijn hoofdzakelijk bedoeld voor
Daimler-Chrysler modellen, bij wie de originele vetkappen
bij montage verwijderd moeten worden.
De funktie van de vetkappen wordt door de spoorverbreders
overgenomen.
Deze spoorverbreders hebben een dubbele centrering en worden
met langere wielbouten resp. kartelbouten vastgezet.
Deze dient u extra bij uw order mee te bestellen.
Let hierbij op de dikte van de draad, lengte en of de kop
conisch of bolconisch is.

  

systeem 3


Deze spoorverbreders zijn uit zeer hoogwaardig aluminium geproduceerd.
De spoorverbreder wordt op de naaf gemonteerd met de meegeleverde moeren.
Met uitzondering van enkele Off Road modellen hebben alle spoorverbreders
een dubbele centrering.
De spoorverbreder komt compleet met alle benodigde bevestigingsmaterialen.

 

systeem 4


Technisch identiek aan systeem 3.

In plaats van tapeinden is de spoorverbreder voorzien van
inwendige draad, waarmee de velg met de originele bouten
kan worden gemonteerd. Doordat er gebruikt gemaakt wordt
van zeer hoogwaardig aluminium is het niet nodig om draadbussen
in de spoorverbreder te persen.

 

 systeem 4D


Deze spoorverbreders zijn hoofdzakelijk bedoeld voor
Daimler-Chrysler modellen, bij wie de originele vetkappen
bij montage verwijderd moeten worden.
De funktie van de vetkappen wordt door de spoorverbreders
overgenomen. Technisch identiek aan systeem 3.
In plaats van tapeinden is de spoorverbreder voorzien van
inwendige draad, waarmee de velg met de originele bouten
kan worden gemonteerd. Doordat er gebruikt gemaakt wordt
van zeer hoogwaardig aluminium is het niet nodig om draadbussen
in de spoorverbreder te persen.

 

systeem 5


Deze spoorverbreder is enkel gecentreerd en wordt op

dezelfde wijze gemonteerd als systeem 2.
De spoorverbreder wordt met langere wielbouten
resp. kartelbouten vastgezet.
Deze dient u extra bij uw order mee te bestellen.
Let hierbij op de dikte van de draad, lengte en
of de kop conisch of bolconisch is.