Menu

Maak je klaar voor de wissel!
Plan hier uw afspraak
Bridgestone Gold

Groen ondernemen

 

 

Milieu

  • Onze Missie
  • Milieuvisie op lange termijn
  • Vooruitkijken naar de wereld in 2050
  • Duurzame samenleving door "ontkoppeling"
  • Milieuvriendelijke producten

 

 

 

 

De Missie van onze bandenfabrikant Bridgestone:

 

De Bridgestone Environmental Mission Statement "om te helpen zorgen voor een gezond milieu voor huidige en toekomstige generaties ..." blijft ongewijzigd ten opzichte van verfijning, die werd goedgekeurd door de Raad van Bestuur, in 2011. Het is onze milieufilosofie. Om een stap te benadrukken die we hebben genomen om onze missie te ondersteunen; Bridgestone Group heeft zich gecommitteerd om samen met onze stakeholders te werken aan een duurzame samenleving. Door bovendien de richting van onze langetermijnactiviteiten op milieugebied te schetsen en deze in eenvoudiger bewoordingen uit te drukken, willen we het milieubewustzijn van alle leden van de Groep verder vergroten en hun betrokkenheid bij initiatieven die gericht zijn op een duurzamere samenleving aanmoedigen.

 

Binnen de Environmental Mission Statement bevorderen we drie gebieden van vooruitgang op milieugebied en twee kernstrategieën voor groei. Wij zijn van mening dat door deze gebieden en strategieën in vereenvoudigde termen te schetsen, begrip wordt bevorderd en alle Bridgestone-werknemers wereldwijd zich kunnen aansluiten bij de doelstelling en activiteiten kunnen ontplooien in hun respectieve posities die onze milieumissie ondersteunen.

 

De Environmental Mission Statement is vertaald in 20 talen en wordt weergegeven in elk groepsbedrijf. We maken ook gebruik van verschillende educatieve mogelijkheden, zoals e-learning, trainingsprogramma's en milieu-intranetten, om medewerkers te helpen bij het begrijpen van het verband tussen de milieu-missie en het werk dat ze elke dag doen. We blijven ons inzetten voor een werksfeer waarin werknemers zich gemachtigd voelen om milieuactiviteiten te promoten die onze verklaring inzake milieumissies ondersteunen.

 

Drie gebieden van vooruitgang op milieugebied: 
(1) producten en diensten, (2) activiteiten (dwz de bedrijfsactiviteiten van de Groep van Bridgestone), en (3) gemeenschapsactiviteiten (dwz activiteiten in gebieden die geen verband houden met deze bedrijfsactiviteiten)

 

Twee kernstrategieën voor groei: 
(1) TEAMS (Total Environmental Advanced Management System, groepsbreed milieumanagementsysteem) en (2) milieucommunicatie als platforms voor het ondersteunen van activiteiten op de bovengenoemde drie gebieden en het bevorderen van hun voortdurende verbetering.